29.4.09

Glad Valborg!



Jaha, nu märker jag att det är en evighet och fyra minuter sen jag skrivit sist. Mest beror det nog på att våren hittills har gått ut på rutinsysslor som att försöka få all 15 kubikmeter färdigklabbad ved staplad till tork. Eller att krata och krafsa i trädgården.

Dessutom ska jag här medge mitt misstag från förra sommaren. Jag målade storstugans golv med linoljefärg, men insåg inte att jag borde ha vaxat det färdigmålade golvet. Följden var att all smuts fastnade och det var ett riktigt slitjobb att hålla golvet rent. Alltså målade har jag nu målat golvet pånytt med två lager Tikkurilas Permo golvfärg. Kulören är densamma.

Jag har också gått och väntat på lite regn, faktiskt. Vi har nämligen en rishög som heter duga som väntar på att eldas upp. Förra helgen var det dock några fastighetsspekulanter som flög omkring och försökte hitta ett bo i rishögen, så jag får passa på och kolla om det finns några fågelbon i rishögen före jag tuttar på.

Till Valborg flyr jag staden för torpets lugn och ro - alltså långt bort från alla retrokommunistiska kampsånger, som jag av någon anledning inte alls tilltalas av. Glad Valborg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hauskaa Wappua!