12.7.07

Tvättmaskinen gav upp kontraktet

Vi är hemma i stan för ett par dar just nu för att sköta olika ärenden, varav ett är att tvätta kläder. För det mesta tvättar jag då jag/vi hinner. Men då jag för en gångs skull behöver få något tvättat inom utsatt tid så börjar maskinen strula. Typiskt.

Nåja, min tvättmaskin har jag haft snart i 10 år, jag köpte den på Markan talo i Vanda då jag återvände till Finland efter studierna i USA. Hushållsmaskiner förväntas säkert inte leva mycket längre än 10 år nuförtiden, eller hur. Annat är det på Kuba där man fortfarande använder kylskåp som importerades från Amerika före Castro kom till makten. Jag tror att vi åker iväg och shoppar vitvaror imorgon för jag har förstått att det är jobbigt att försöka få något reparerat.

Hur är det, visst kan man nuförtiden pracka den gamla maskinen på affären som säljer den nya? Jag hoppas det eftersom jag inte tål att se gamla hushållsmaskiner som blir kvar och dräller i nåt förråd.

2 kommentarer:

KSV-gruppen i Lypa sa...

Jag tror till och med att de är skyldiga att ta emot den gamla maskinen och föra den till återvinning. Åtminstone for gossarna från Veikon Kone snällt iväg med den föregående hyresgästens hemska sjuttiotalsmonster som stod i vägen för min spiffiga nya Electrolux, förra gången jag köpte tvättmaskin.

OakleyF sa...

Det blev en ny Rosenlew. Och lite är man tvungen att betala för att gossarna för bort den gamla. Vi hade föredragit att låta reparera den, men utsikterna var inte särskilt lovande.