25.8.08

Var dag den andra olik

Just nu blommar dahliorna för fullt. Och för sig själva. Jag har abstinensbesvär av att inte få vistas på torpet just precis så mycket jag vill. Och när jag vill.

Och ändå trivs jag med förändringen. Jag märker att jag jämt ser framåt. Visst är det roligt att titta tillbaks och komma ihåg något speciellt fint från försommaren, våren, förra säsongen. Men det som gör mig mest glad är nog att trädgården hela tiden växer och utvecklas. Det är alltid något nytt som händer, inte bara utomhus utan även inne i torpet. Och det är bra.

Men samtidigt känns det som om veckosluten inte riktigt räcker till. Eller som om man inte riktigt uppmärksammar dahliorna tillräckligt nu då dom belönar oss efter en sommar av gödsling och bevattning.



Dessutom är ljuset så här i augusti väldigt speciellt. Jag älskar att uppleva trädgården under olika tider av dygnet. Speciellt morgonljuset är fint, men också timmarna innan solen går ner placerar sig högt på rankinglistan.

Inga kommentarer: