7.12.06

Kommentarer välkomnas!

Hej! Nu kan också du som inte är registrerad bloggare kommentera mina skriverier. Fint va! Jag framstår säkert som en stenåldersanvändare av det här publiceringsverktyget, men jag kan för mitt liv inte hitta tillbaka till stället där jag kan sätta in de länkar jag själv vill. Men jag har å andra sidan haft så bråttom på senaste tiden att jag bara inte har hunnit bekanta mig med alla finesser som den här bloggen erbjuder.

Min ursäkt är att jag har haft annat att tänka på. Genast då vi kom till torpet igår märkte vi att ett stort träd hade gett efter för höstvindarna. Ironiskt nog hade vi för en månad sen diskuterat trädet och dess ominösa lutning med säljaren, som gått och väntat på att tyngdkraften skulle vinna över trädet redan för 30 år sen. Jag tänker mig att det gamla trädet (som säkert har en diameter på nära 100 cm) insåg att det skett ett generationsskifte och nu gått kunde slappna av. Och vips fick vi en seg Betula som breder ut sin majestätiska krona över gårdstunet.