5.8.07

Verbet är frusta



Jag har nu utanför bloggen fått respons på mitt tidigare inlägg. Älgen frustar. Och det lär dom ska göra så här års eftersom dom är brunstiga. Det var med andra ord första och sista gången jag härmar älgens brölande. Jag vill inte har en älg med parningsdriften som intensivast på min gård. Om inte annat så vill jag inte se en av de gropar dom uppenbarligen "gräver" som en del av parningsritualen mitt i min gräsmatta.

Och om jag i mitt senaste inlägg klagar över bristen på myggor och andra småkryp i den ändan av näringskedjan så kompenseras detta med råge av att älgflugorna har kläckts. Hädanefter kommer jag att helt tyst knäppa mina händer och tacka för frånvaron av myggor. Att högt och offentligt himla sig över saken leder bara till att en annan plåga fyller tomrummet.

3 kommentarer:

KSV-gruppen i Lypa sa...

Goddamn ÄCKLIGA älgflugor säger jag! Jag har också märkt avsaknaden av myggor (jag har haft ETT myggbett i år!), men även om myggor sticks så föredrar jag dem framför älgflugor.

KSV-gruppen i Lypa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
OakleyF sa...

Jag hade lovat kantarellsås till en god vän som kom på besök igår och var m.a.o. tvungen att gå in i skogen. Jag hade 4 älgflugor på kroppen då jag kom tillbaks. Kantarellsåsen kompenserade nästan för äcklet.