25.3.09

Vårstämning

Jag väntar på våren. Visst har dagarna blivit längre och Helsingfors gator är redan dammiga (=säkert vårtecken), men jag väntar på värmen och på att växtperioden ska börja.

Under tiden ser jag framemot ett långt veckoslut på torpet. På agendan har jag 15 kubik färdigt klabbad ved som borde staplas. För att jag ska kunna börja borde jag få undan en del av den gamla veden först.

Här kommer några stämningsbilder som berättar vad som är på gång just nu:


Vi klipper ner gamla pelargoner och tar till vara på skotten.


Än så länge är det narcisser inomhus och i kruka som gäller.

2 kommentarer:

Börsmarthan sa...

Visst är det härligt med den annalkande våren. Hoppas bara det ruskiga vintervädret under veckoslutet inte strulade till era planer!

OakleyF sa...

Jag medger, vi blev trötta på att inte kunna arbeta på gården pga rusket och inomhus var det inte så mycket som behövdes göras. Vi åkte hem tidigare än det först var tänkt.