24.3.09

Lovsång till Pryltorget

Tack vare en synnerligen förtjusande dam i Esbo och Hufvudstadsbladets Pryltorg har jag nu en ny madrass som passar farmors säng som hand i handske! Och trots att jag betalade några tior för madrasserna känns det som om jag har gjort ett kolossalt kap.



Jag hade redan varit inne på Etola och tittat på skumgummimadrasserna, men inte köpt någon. Naket skumgummi är otäckt och jag bara inte ville ha en skumgummimadrass ens i gästsängen. Då jag sen såg annonsen för två tagelmadrasser på Pryltorget i Husis så tänkte jag att det kunde vara värt en tio minuters bilresa ut till Esbo. Och det var det.

Tagelmadrasserna är i perfekt skick och storleken är helt perfekt. Och vilken tur att jag köpte båda madrasserna för sängen är ganska djup. Till slut kan jag bara konstatera att Pryltorget är bäst. Läs Husis den första lördagen varje månad och du kan hitta precis det du letat efter! Det enda som är mindre än perfekt är att jag är 10 cm för lång för sängen. Därför står den också i gästrummet.

Inga kommentarer: