6.5.09

Hitta dig själv i trädgården!

Världen är full av reklam. Mer än 99 procent är bara bajs, men då och då stöter man på reklam som är direkt supercool. Jag vill lyfta på hatten för Kekkiläs tv-reklam med sloganen Löydä itsesi puutarhasta. Hitta dig själv i trädgården, alltså.

Du kan själv kolla in den världsvane äventyraren som är mer eller mindre uttråkad tills han hittar sig själv i en trädgård. Se reklamsnutten här!

Jag är han! Jag känner samma spirande intresse, glädje och entusiasm som han då jag anländer till mitt eget torp och tun.

Och jag tror att många fler kan identifiera sig med äventyraren i dagens hektiska samhälle. Det hör liksom till att man ska fara och flänga även om man allra helst bara vill sticka fingrarna djupt ner i en bördig doftande varm mylla...

Inga kommentarer: