11.11.06

Torpdrömmar 2

Vi har betalat handpenningen för torpet och skriver på köpebrevet nästa torsdag. Efter det måste vi i värsta fall ännu vänta till månadens slut före vi får nycklarna. Det kanske är önsketänkande, men jag har för mig att säljarna kanske har hunnit flytta bort sina ägodelar före torsdagen.

Eller så försöker jag hölja min überotålighet i optimism. Jag hade nämligen inbillat mig att jag skulle slappna av efter att vi betalat handpenningen eftersom affären då blivit bindande för säljaren. Inte för att jag oroar mig över att drömstället kommer att glida oss ur händerna. Däremot är fötterna just nu långt ifrån marknivå vad beträffar alla mina drömmar angående torpet.

Jag vill inreda, bygga, plantera, bygga om, hugga, så, röja, måla om, putsa, ansa och renovera så till den grad att allt omöjligtvis får plats i den mest ambitiösa av femårsplaner. Kanske det att jag äntligen får stiga in under eget tak får mig att ta en dag i sänder. Dessutom brinner jag av lust att lägga ut åtminstone ett foto på torpet, men det kommer jag att ge mig till tåls med tills vi officiellt har skrivit på köpebrevet. Om inte annars, men av vidskepelse är det bäst så.

Inga kommentarer: