20.4.07

Tre saker

Jag har blivit utmanad av Maja

Tre saker som skrämmer mig:
Ormar
Inkonsekvent och osäkert ledarskap
Djupt mörkt vatten

Tre personer som får mig att skratta:
Min man
min kollega Anna-Kaisa

Tre saker jag älskar:
Långa promenader
Naturen
Bildkonst

Tre saker jag hatar:
Förtal
Arbetsplatsintriger
Att vara försenad och att vänta på nån som är det och inte hör av sig

Tre saker jag inte förstår:
Förtjusningen med filmerna Top Gun och Pulp Fiction – jag har försökt se filmerna upprepade gånger, men varit tvungen att avbryta tittandet då jag inte stått ut med skiten.
Varför vissa personer vandaliserar annans egendom
Kvinnoprästmotståndare

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
En hög med papper
En mugg (med pennor) som jag fått i present av en Rotaryklubb för vilken jag en gång höll ett anförande
En musmatta från The House of Lords

Tre saker jag gör just nu:
Varvar ner efter jobbet, kom hem först vid åttatiden
Lyssnar på musik
Planerar weekenden på landet

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
Få många nya vänner
Uppleva nya äventyr
Besöka Venedig

Tre saker jag kan göra:
Lyssna
Säga nej (det har jag just lärt mig!)
Glömma oförrätter/förlåta

Tre saker jag inte kan:
Sy knappar och lappa en söm som brustit, åtminstone blir det aldrig av…
Titta på skräckfilmer och dokumentärer som visar äckliga sjukdomar
Använda alla våra fjärkontroller

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:
Eric Saties gymnopedier med Pascal Rogé vid pianot
Fågelsång
Den vaknande naturen kort före soluppgången i juli ute på landet eller nånstans på en ö ute i finska viken

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Att väva trasmattor
Att tala franska flytande
Att helt glömma mitt arbete på fritiden

Tre favoriträtter:
Pasta
Siskonkorvsoppa
Ärtsoppa och pannkaka varje torsdag

2 kommentarer:

KSV-gruppen i Lypa sa...

Jess för siskonkorven, jag övervägde allvarligt att ha den på min lista också!

Anonym sa...

Jag har fått den samma musmattan där! Om du besöker mitt rum, får du se den. Skönt!