19.3.08

Grått eller grönt?

Snickaren och elektrikern anlände prick klockan 8.00 i morse. Elektrikern besökte torpet nu för första gången och vi kom överens hur elinstallationerna i tamburen ska dras. Samtidigt kommer han att se över elinstallationerna på vinden, som är en otillräckliga just nu.

I väntan på bilder av hur renoveringen framskrider avslöjar jag en inredningspolitisk detalj. Här nedan ser du hurudan lampa som kommer att hänga i tamburen. Det gröna glaset är mycket nära den Billnäsgröna nyans som vi kommer att stryka på pärlsponten. Taket blir mandelvitt. Det var tänkt att golvet skulle få en mörkare grön färg, men nu har jag börjat undra om det inte trots allt vore bättre med en ljusgrå nyans. Jag hör gärna kommentarer, vad tycker du?

DSC05671

2 kommentarer:

KSV-gruppen i Lypa sa...

Snygg lampa. Jag tycker om ljusgrå golv, grönt är en mycket svårare färg att få precis rätt nyans på. Så jag röstar på grått!

Anonym sa...

Grått, om du frågar mig!
Börsmarthan