31.3.08

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Snickaren som huserar ute på torpet ringde idag och rapporterade att han nu har fått trappan upp till vinden på plats. Pärlsponten på väggarna i tamburen är helt installerad och innan veckans slut torde de två skrubbarna under trappan vara färdiga. Och samtidigt rapporterar åtminstone Helsingin Sanomats webbupplaga att man i Kyrkslätt njutit av 12,3 graders värme! Lite längre ut i Västra Nyland var det säkert ännu skönare!

Enbart tanken på att jag måste träla igenom fyra arbetsdagar innan jag kan åka ut till torpet gör mig galen! Fyra! Det här är värre än att som barn vänta på julgubben!

4 kommentarer:

KSV-gruppen i Lypa sa...

Uj uj! Kom ihåg att fota o lägga ut bilder på det färdiga sen! Det är så kul att se det växa fram.

OakleyF sa...

Det kan du vara säker på. Jag har flera exempel på hur roligt det är med före och efter-foton. Och jag tror att det är speciellt viktigt att i ett gammalt hus dokumentera det du gör.

Anonym sa...

Tack för att vi får förmånen att följa med ditt torpprojekt, har två stugoratt renovera- men de kräver en hel del drastiska åtgärder för att närma sig er idyll...Se till att måla golvet i hallen pärlgrått så tar det automatiskt upp återskenet från väggar och lampa- en tredje grön nyans i ett och samma rum kan lätt bli sjösjukt...MVH "En till på arbetet som drömmer sig västerut..."

Anonym sa...

Vilken fyndig rubrik - den fick mig på riktigt gott humör genast på morgonen! Nu när vårsolen lyser så vackert därute förstår jag väl att du trampar vatten för att få komma ut i naturen och inspektera
vad snickaren fått till stånd i torpet.