24.3.08

Tamburrenoveringen framskrider

Vi anlände till vårt påskfirande i soligt och om inte varmt så åtminstone vackert vårväder. Långfredagen brände vi ris på tomten samtidigt som vi värmde bastu och krattade löv där det redan torkat upp en del. Att vi under samma helg skulle få uppleva säsongens vintrigaste dag var det nog ingen som kunde ha gissat.

DSC00967

Själv var jag mest glad över att kunna konstatera att snickaren redan installerat hälften av pärlsponten i tamburen. Målningsleverantören hade blandat fel färg så det ser lite mörkt ut. Vi har nu fått rätt nyans, som alltså är ljusare än denna. Då pärlsponten är på väggen börjar snickaren bygga trappan upp till vinden.

DSC00997

DSC00993

I morse var det alltså så mycket snö överallt att man med gott samvete kunde stanna inomhus. Jag använde tiden till att tapetsera 2 taburetter med ett enkelt ofärgat linnetyg. Det kan verka lite oansenligt, men jag tycker det är fint. Om jag hade haft råd just nu hade jag kanske valt ett tyg från Jobs handtryck, en svensk firma som har världens finaste och dyraste tyger. Trycken som heter "rabarber", "kastanj" och "morfars trädgård" är mina favoriter.

DSC00991

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig naturbild och vacker pärlspont! Inte är det ju något fel på naturfärgat linne - det är enkelt och stiligt.
Börsmarthan