18.5.08

Genfel eller hälsosam drajv?

Jaha, nu är det bevisat. Den här våren har varit så hektisk att jag har gått och sett framemot den dag då jag inte har något på hälft på torpet. Då den dagen närmar sig märker jag att nästa projekt redan har inletts. Så där nästan utan att jag riktigt stannade upp och funderade efter. Jag hann inte åtminstone överanstränga mig eftersom vi fick besök i eftermiddags. Vi började alltså med att gräva upp två stora rosenbuskar, för att på den platsen anlägga en rabatt för dahlior och andra sommarblommor. Så här långt hann vi:



Vi har nattgäster nästa vecka, som antagligen kommer att lämna återbud om dom läser detta. För nästa veckoslut är det tänkt att vi ska få rabatten färdig. För att sen igen påbörja något som gör det omöjligt för oss att bara sitta och njuta ett helt veckoslut. Fast det kan hända att jag inte skulle stå ut med att allt är färdigt. Vad är det för idé med ett torp där man absolut ingenting behöver göra?

I övrigt var helgen inte särskilt intensiv. Jag njöt av långsamma morgnar. Och trots det hann jag dammsuga hela vinden och upptäcka saker jag inte visste att vi hade (som en isborr - behöver nån?). Det målarbete som antagligen kommer att dra ut över hela sommaren fortsatte också med att jag målade golvlisterna till storstugan.

Socker på botten är denna vackra änglatrumpet som överlevt vintern och förhoppningsvis i år belönar oss med fler blommor än i fjol.

Inga kommentarer: