11.3.07

Länge leve murgrönan!

Hmm, jag märker att det är en liten evighet sen jag skrivit sist. Är det månne nån som ännu orkar titta in för att se om jag fortfarande bloggar överhuvudtaget?

I varje fall så kan jag idag rapportera en glad nyhet! Minns ni den döda murgrönan? Nå den är fortfarande lika stendöd som sist, men jag har nu en ny murgröna i mitt liv. En generös person på min arbetsplats förbarmade sig över min sorg och gav mig en helt underbart vacker murgröna istället. Murgrönan mår nu bra hemma hos mig ute på landet, som du själv kan konstatera på veckans bild. Tack Elisabeth!

Muratti ja savikippo

In other news: Arbetsveckan slutade med en timme långt meningsutbyte med min chef och jag var dessutom trött efter en lång och tung vecka. Men vi hade redan för ett par veckor sen bestämt att vi skulle ut till landet den här helgen. Vi kom iväg över en timme senare än beräknat, vilket betydde att det var kolmörkt då vi kom fram. Dessutom var det nästan kusligt dimmigt, men väl framme kändes det skönt. Kvällen gick snabbt medan vi värmde upp stugan inför natten. Mitt tips nummer ett för avstressande tillvaro är att sitta i sovrummets gungstol och stirra in i brasan. Och mera mysigt blir det med t.ex. Pascal Roge´ som spelar Eric Saties gymnopedier.

Det visade sig att vi valt ett perfekt veckoslut att åka ut till landet för såväl lördagen som söndagen var soliga och vackra. Fast jag måste nog medge att det kunde ha regnat småsten hela lördag förmiddag utan att jag hade märkt det. Jag låg nämligen och sov. Efter frukost gick jag och lade mig igen, mest för att värma fötterna. Jag vaknade vid halv 2 tiden och förstod nog först då hur utmattad jag var efter förra veckan. Nu sitter jag här och undrar när jag sist har sovit så länge. Och så fantastiskt gott!

Vi fick nog ett och annat gjort också, men det finaste med den här helgen var att vi njöt av tillvaron som bara riktiga mumintroll kan göra. Och då andan föll på klippte vi ner en och annan buske, städade lite i tamburen och bar en bänk upp på vinden.

Inga kommentarer: