3.6.07

Bed & Breakfast

Efter att hela våren ha rymsterat inomhus varje ledig stund kommer vi äntligen någon vart. Det har blivit rutin på torpet att jag använder den sista timmen före hemresan till att städa. Och nu äntligen börjar sommarrummet på vinden gestalta sig. Så här ser det ut.

Vintti

Det här betyder att vi nu har sex extra bäddar. Kanske borde vi fundera på att öppna bed & breakfast. Och om vi marknadsför det som ett retreat så kan vi ta mera betalt. Och om vi sen själva blir uttråkade av att rensa ogräs, klippa gräs och klyva ved kan vi säkert locka dit några überurbana tyskar som är villiga att betala för landsbygdsupplevelser i pittoreska miljöer.

Jag brukar säga att våren har kommit då man första gången känner doften av klippt gräs. Och nu då jag har skurat mattor kan man säga att sommaren är här. Jag åkte iväg till kommunens "mattbrygga" redan lite efter klockan åtta i morse. Med mig hade jag en enorm funkismatta i ylle. Den var väl inte särskilt smutsig, men den luktade unkigt. Nåja, nu vet jag varför dessa mattor inte är särskilt populära längre. Mattan var i sig lätt att skura, men jag är övertygad om att synden väger mindre än en stor genomdränkt yllematta. Det tog över två timmar att skura mattan på båda sidor, skölja den och låta den rinna av så mycket att jag orkade lyfta den på tork.

Inga kommentarer: